måndag 25 juni 2012

Spåret

Lika bra att skriva ett par rader om spåret när jag ändå är inne på datorn igen (detta måste vara den mest uppdaterade blogg jag någonsin haft??). Det gick inte särskilt bra idag, men det var mest mitt fel. Tror att någon gick över mitt spår, för Hugo drog sig alltid mot ett annat spår i helt motsatt riktning (nästa gång väljer jag en plats där det inte brukar gå folk) och dessutom gick jag alldeles för nära själva spåret när jag skulle komma tillbaka så han drogs till det spåret också. Men efter lite tid och en del hjälp tog han sig ändå hela vägen! Tycker i alla fall att det är väldigt roligt att se honom arbeta, han blir helt inne i det han gör jag och tror aldrig jag ser honom så koncentrerad och tålmodig som när han spårar. 


Tankar till nästa spår: lägga det på en annan plats och kanske dela upp spåret i delmål? Får se hur jag gör då. 


Nu ska jag läsa lite hundbloggar och kika på nåt hundforum (hundtokig, jag??) och sen sitta på ett skypemöte i någon timme. Hoppas på att få sällskap av hunden i soffan undertiden, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar