måndag 25 juni 2012

Ett pudelinlägg

Jag har älskat pudlar så länge jag kan minnas. Ville egentligen ha en dvärgpudel (eller eventuellt en bichon frisé) innan vi skaffade Hugo, men blev ju så oerhört nöjd med Hugo ändå. Men kärleken för pudeln har länge funnits kvar och när jag funderat på min nästa hund så har jag nästan alltid varit säker på att jag vill ha en pudel. Dock är det storpudeln som jag fallit för mer de senaste åren. En lugn och människokär ras som älskar att jobba med sin ägare. Med min allergi har jag ju ett mindre utbud av tillgängliga raser, men tur då att pudeln ändå stämmer in på hur jag vill att min hund ska vara. Har också varit inne på både lagotto och pumi, men alltid fallit tillbaka på pudel. 

Alla bilder nedan fotade jag på en utställning förra helgen. Fastnade förstås vid pudelringen, fick tillfälle att träna passivitet med Hugo medan jag fotade. Riktigt duktig var han! Fotade förstås många fler raser under helgen, men det kommer.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar